Olipahan taas "paska"-tutkimus ja harhaanjohtava.

Tilaajana oli kukas muukaan kuin Luovan työn tekijöiden ja yrittäjien (Lyhty). "Sen lauluja laulat, jonka maksuja nautit" on vanha sanonta ja pätee tuohon erittäin hyvin.

Ja kappas kappas. Joka perhanan lehti ja uutiskanava rummuttaa yhtä tutkimustuloksen kohtaa, jonka LYHTY on itse suuressa viisaudessaan analysoinut

"Samaan aikaan piratismikielteisyys on selvästi kasvanut, Lyhty purkaa tuloksia. Valtaenemmistö suomalaisista ei hyväksy kumpaakaan piratismin muotoa. Piraattien ostoa pitää nyt hyväksyttävänä enää kymmenen prosenttia (vuonna 2004 viisitoista prosenttia) ja imurointia kaksitoista prosenttia (seitsemäntoista prosenttia) suomalaisista."

Itse voisin ihan hyvin analysoida asiaa siten, että vuonna 2004 85% kansalaisista ei tajunnut yhtään mitään nettilataamisesta ja siitä, että miten se todellakin vaikuttaa kotimaisiin artisteihin.

Nyt vuonna 2006 yhä se 85% kansasta ei tajua yhtään mistään mitään, mutta ne 5% ovat tulleet synnintuntoon tai sitten on kyse täysin tilastoharhasta. Heittoja kun voi olla tutkimuksessa kuin tutkimuksessa 3-5%. Ikähaarukkakin oli tooosi realistinen, kuten 15-79 ! Yli 65 vuotiailla on toinen jalka haudassa ja niiltä tullaan kysymään, että onko nettipiratismi ok vai ei.

Kukaan ei ole tietääkseni vielä kuollut nälkään ja ulkomaan musapelleillä menee yhä helvetin hyvin, kun on varaa ostella palatseja Lontoon Citystä. Ja nykyisillä immateriaali-oikeus aikarajoilla, noista pääsee vielä nauttimaan lapsenlapsenlapset.

Jos omat lapset sattuu dokaamaan koko omaisuuden alas kurkusta, niin eipä hätää. Ehtymätön "immateriaali-oikeus sarvi" työntää taaloja yhä lisää ja lisää.

Miten helvetissä tämä oikein liittyy normaaliin yritystoimintaan, jossa hankitaan pääomaa yritykselle ja kasvatetaan sitä sitten myymällä ja ostamalla tuotteita/palveluita.

Musiikin ja leffojen tuotanto on pelkkää parasiitti-touhua tätä nykyä tai yleensä koko immateriaali-ala. Tehdään hitti ja veivataan sitä niin pitkään, kun yksikin ihminen sitä jaksaa kuunnella. Joka kerta seuraavan 100 vuoden aikana siitä kilahtaa lantti köyhälle artistille, ilman että asian eteen tarvitsee tehdä yhtään mitään. Imetään vain ylimääräiset fyrkat tyhmältä kansalta, kun se ei tajua vaatia molemminpuolista hyötyä.

Normaalissa yritystoiminnassa jokainen tienattu euro on saatu rehellisen myyntityöskentelyn kautta. Ei perseellään istuen. Joka ei työtä tekemän, ei leipääkään syömän. Tämä on hyväksi todettu kansanviisaus ja sitä voisi ihan hyvin tässä käyttää.

Jos meikäpoika lataa netistä yhden biisin, joka on ollut hitti vuonna 85, niin siinä ei pitäisi olla kenelläkään nokankoputtamista. Jos poltan sen cd:lle, niin tästäkin cd:stä olen maksanut tekijänoikeusmaksuni.

Niin kaikki cd-aihioiden valmistajat maksavat tietyn maksun jokaisesta cd:stä tekijänoikeusjärjestöille. Kysyttiinköhän tätä kyseisessä tutkimuksessa ollenkaan. Hyväksyttekö että jokaisesta ostamastanne cd-levystä maksatte x euroa tekijänoikeusmaksua, vaikka kyseessä olisi tyhjä cd-levy ? Varmaankin vastaukset olisivat olleet toisenlaisia ja nettilataamisen hyväksyviä huomattavasti enemmän..